محمد امینمحمد امین، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 19 روز سن داره

میوه بهشتی

زن بودن یا مرد بودن چه اهمیتی دارد؟

1391/12/7 0:17
293 بازدید
اشتراک گذاری

 

زن بودن یا مرد بودن چه اهمیتی دارد؟ وقتی به جای آن ایکس میتوانست یک ایگرگ باشد و من یک مرد باشم…پس وقتی من در جنستیم کوچکترین دخالتی نداشتم چرا باید بابت آن روزی داشته باشم؟ روز زن؟ وقتی فقط پای جنسیت صرف در میان است چرا باید از کسی تقدیر به عمل آورد؟ حالا چه مرد باشد چه زن!

زن بودن ارزشی نیست…من فکر می کنم ارزش ”مادر” بودن است. وجه تمایز بین زن و مرد این جا است. وقتی زن کمپلکسی از تمام خوبی ها و ظرفیت ها می شود. وقتی زن کار خداگونه ای می کند و موجودی را به دنیا می آورد. وقتی یک مرد نمی تواند لذت وجود یک بچه را در درون خودش احساس کند. لذت و نگرانی لحظه های قبل از اولین تکان هاش را بفهمد. لذت فکر کردن به روزهای بعدی را یک مادر می تواند با تمام وجود بفهمد…فکر به لحظه به دنیا امدنش…به لحظه شیر دادنش…شستنش…عوض کردن لباس هاش…خوابیدنش…بیدار شدنش…در خانه ماندن با یک موجود کوچک شگفت انگیز…بزرگ شدنش…چهار دست و پا رفتنش…به وقتی که از خودش صداهای عجیب و غریب در خواهد آورد…به موقعی که راه برود… به موقعی که تنهایی بنشیند…به موقعی که غذا بخورد…و هزار هزار فکر دیگر که توی سر مادرها چرخ میخورد و لذت می آفریند…کدام مردی اینهمه احساس را می تواند درک کند؟؟؟ حتی کدام زنی؟ این سطح از احساسات را فقط یک مادر می تواند بفهمد. فقط یک مادر میتواند از تجسم روزهای آینده پاره تنش دلش قنج برود. چه چیزی در دنیا با ارزش تر از مادر بودن وجود دارد؟ کدام سطح علمی…کدام آموختنی…کدام موقعیت میتواند زندگی یک زن را تا این حد عمیق و خواستنی کند؟ مادر شدن از زن موجود با ارزشی می سازد که صبح ها با نفس فرشته ای هم نفس می شود…به عمق لذت زندگی می رود و کودک می شود. فقط یک مادر می تواند صبوری را به همه نشان دهد. مادر بودن با همه سختی ها و خستگی ها و لذت هایش بزرگ ترین موهبتی است که یک زن می تواند داشته باشد.

من خوشحالم که مادرم…خوشحالم که کسی هست که صادقانه آغوش من برایش تمام دنیاست. خوشحالم که دنیای موجود پاکی هستم که وجودش برایم تمام چیزهایی را هدیه است که سال ها آرزوی شان را داشتم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

fandoghebarfi
8 اسفند 91 14:49
سلام خوبین..منم خوشحال میشم.مرسی.نی نی نازتون رو ببوسییییین.




fandoghebarfi
10 اسفند 91 15:25
سللللللام.دوستم من رمز ندارم..میتونم داشته باشم...؟


برو خصوصی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به میوه بهشتی می باشد